Žaisdami ir atlikdami įvairias užduotis vaikai lengviau supranta ir įsisavina informaciją. Naudojant įvairius lavinimo būdus vaikai išmoksta ne tik pažinti skaičius ir raides, bet ir skaičiuoti bei skaityti.
Skaičius ir raides ikimokyklinės „Ežiukai“ grupės ugdytiniai įtvirtino vis kitoje aplinkoje, naudojant skirtingas technikas bei priemones. Žiemą ugdytiniai rašė skaičius ir raides ant sniego. Grupėje, ryto rato metu diskutavo, kam reikalingi skaičiai, ką galime skaičiuoti, lygino daiktų krūveles, ieškojo grupėje pasislėpusių skaičių, juos apžiūrėjo, įvardino. Iš įvairių medžiagų dėliojo raides, aplikavo, skaičiavo grupės draugų vardų raides, ieškojo dažniausiai pasikartojančios raidės.
Logopedė Rasa naudodama lego bei konstruktoriaus „Plus Plus” figūrėles pateikė ugdytiniams žaidimą: kiekviena grupelė turėjo iš gautų konstruktoriaus detalių sukonstruoti skaičių 4. Vėliau įvardinti, kuris ketvertukas didžiausias – mažiausias, sudėlioti skaičius nuo didžiausio iki mažiausio. Žaisdami vaikai nebijo klysti, rizikuoti, išbando visus galimus veikimo būdus. Taip ir šiuo atveju, ugdytiniai nejautė, jog mokosi, tiesiog konstravo lego ir „Plus Plus” kaladėlėmis, lavindami savo skaičiavimo, spalvų pažinimo bei būdvardžių laipsniavimo įgūdžius.
Iki pavasario ugdytiniai žaidė su skaičiais ir raidėmis grupėje bei logopedės Rasos kabinete: eiliškumo tvarka ieškojo skaičių, kuriuos jau žinojo.
O štai susipažinti, įtvirtinti, prisiminti raides mokytoja su logopede Rasa parinko priemonę „Pažink raides – sudėk žodžius”. Ugdytiniams buvo atrinkti žodžiai, kurių garsus sekasi ištarti sunkiausiai – Š, L, R, Ž. Atlikdami užduotį, ugdytiniai sutelkė dėmesį į raides ant stalo, stengėsi, kuo greičiau išrinkti duotus žodžius ir juos taisyklingai ištarti.
Įtvirtinti raides grupės vaikams padėjo ir dietistė Lina Dzevyžienė. Vaikai užsiėmimo metu vardino vaisius ir daržoves iš tam tikrų raidžių, rašė jų pavadinimus. Skanaudami Linos atsineštų „vitaminų“ dalijosi savo žiniomis apie vaisius ir daržoves.
O atėjus pavasariui „Ežiukai“ raides, žodžius ir skaičius rašė ant trinkelių, dėliojo ant žemės iš gamtinės medžiagos… O apsilankymo autoservise metu rašė ant plėvelės bei dėliojo raides iš varžtų.
Konteksto įvairovė – tai didžiausias paskatinimas vaikams veikti, o tuo pačiu ir mokytis. Teisingai parinktos priemonės, kurios nėra nei per sunkios, nei per lengvos – skatina vaikų prigimtinį kūrybiškumą, pastabumą, taip pat skatina vaikų gebėjimą galėtų ugdytis savarankiškai ir bendraujant tarpusavyje.
Straipsnį parengė logopedė Rasa Memėnė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Drumstė.