Sportas turi daug privalumų ir tai ne tik fizinė nauda. Sportuoti dažnai reiškia būti komandos dalimi, o tai leidžia lavinti įgūdžius įvairiose srityse. Vaikai mokosi visų su sportu susijusių technikų, formuoja gyvenimo įgūdžius. Sportuojant komandomis, lavinasi gebėjimas bendradarbiauti, laimėti ir pralaimėti. Mokymasis pralaimėti taip pat yra svarbus emocinis gebėjimas, kuris dažnai atskleidžiamas sportuojant.
Spalio 7-11 dienomis priešmokyklinėje „Vyturiukų“ grupėje vyko projektas „Sportas – jėga, gera nuotaika visada“, kurio tikslas: bendradarbiaujant su ugdytinių tėvais, saugoti ir stiprinti vaiko sveikatą, lavinti fizinį aktyvumą, ugdyti dorines nuostatas. Projekto uždaviniai: ugdyti vaikų fizinius pajėgumus ir ištvermę; skatinti judėti, žaisti komandinius žaidimus, bendradarbiauti tarpusavyje; skatinti bendradarbiavimą tarp mokytojų, ugdytinių ir jų tėvų. Į projektą noriai įsitraukė ugdytinių tėveliai, kurie organizavo sportines veiklas ir jas realizavo.
Projekto metu aidėjo daug juoko ir džiaugsmo, ugdytiniai didžiavosi savo tėveliais, kurie dalyvavo veiklose. Veiklų metu ugdytiniai stengėsi įvardinti estafečių ryškiausius požymius, panašumus ir skirtumus, lygino, grupavo, savais žodžiais apibūdino sportinio projekto eigą, rezultatus. Samprotavo, kaip kitą kartą galėtų patobulinti savo pratimus, ką kitą kartą darytų kitaip. Bendraudami sukaupė dėmesį, klausėsi draugų ir suaugusiųjų. Žaisdami ir kitaip veikdami išsakė savo nuomonę, stengėsi išgirsti ir suprasti kitą, bendraudami gausino žodyną naujais nesudėtingais žodžiais, kartu skaičiuodami gebėjo įvardinti skaičių pavadinimus iki 20. Viso projekto metu stengėsi laikytis susitarimų, susitartų ir saugaus elgesio taisyklių artimoje aplinkoje, spontaniškai ir tikslingai judėdami demonstravo daugumą pagrindinių judėjimo gebėjimų: ėjo, bėgo, šokinėjo, mėtė, gaudė, spyrė, atmušė, lipo, išlaikė pusiausvyrą. Atliko nesudėtingus koordinacijos pratimus, gebėjo tyrinėti savo kūno galimybes, atliko, kūrė nesudėtingus judesių junginius, pratimų derinius ar atskiroms kūno dalims skirtus pratimus.
Projekto metu buvo išnagrinėti STEAM kriterijai: ryšiai su tėvais arba globėjais, formuojamasis vertinimas.
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Sandra Milašauskienė