STEAM veikla „Lietuvoje žiemojantys paukščiai ir miško žvėrys žiemą“

Sausio 20-24 dienomis ikimokyklinėje „Kiškučių“ grupėje buvo organizuojama ugdomoji veikla „Lietuvoje žiemojantys paukščiai ir miško žvėrys žiemą“.  Įvairių veiklų metu   lavėjo vaikų smalsumas, kritinis mąstymas ir kūrybiškumas. Taikant STEAM metodą (mokslas, technologijos, inžinerija, menai ir matematika), vaikai  sužinojo naujų dalykų apie gyvūnus, lavino praktinius bei socialinius įgūdžius. Vaikai lankėsi  Kauno Tado Ivanausko zoologijos muziejuje, kur  susipažino su realiais eksponatais ir gyvūnų įvairove, su pagrindiniais Lietuvoje žiemojančių paukščių (zylės, sniegenos, varnos, šarkos) ir miško žvėrelių (kiškių, stirnų, briedžių, šernų, voverių) ypatumais. Praktinėse veiklose analizavo gyvūnų mitybą žiemą, aptarė paukščių lesinimo naudą, tyrinėjo, kaip gyvūnai prisitaiko prie šalčio.

Naudodami  technologijas, vaikai žiūrėjo edukacinius filmukus apie žiemojančius gyvūnus, naudojo specialias programas su QR kodais paukščių balsų atpažinimui. Kartu su mokytojomis ir tėvais iš antrinių žaliavų konstruodami paukščių lesyklėles lavino smulkiąją motoriką, ugdėsi inžinerinius gebėjimus, kūrybiškumą ir ekologinį mąstymą. Vaikai piešė, lipdė, aplikavo, spalvino Lietuvoje žiemojančius paukščius ir miško žvėrelius, naudojo gamtinę medžiagą jų skulptūroms kurti. Veiklos metu vaikai stiprino skaičiavimo įgūdžius: skaičiavo žvėrelius, stebėtus lesyklėlėje paukščius, lygino lesyklėlių dydžius, matavo ir lygino įvairių gyvūnų pėdsakų ilgį. Vaikai sužinojo, kodėl svarbu padėti gyvūnams žiemos metu, kaip tinkamai lesinti paukščius ir kaip elgtis radus sužalotą gyvūną?  Edukacinė išvyka bei darželyje vykusios veiklos ugdė meilę gamtai, ekologinį suvokimą ir supratimą, kaip kiekvienas gali prisidėti prie gamtos saugojimo.

Veiklų metu vaikai ugdėsi:

  1. Kritinį mąstymą: stebėdami paukščius ir analizuodami informaciją.
  2. Komandinį darbą: bendrai kuriant lesyklėles ir dalyvaujant grupiniuose projektuose.
  3. Smalsumą: klausydamiesi mokytojos pasakojimų.
  4. Kūrybiškumą: dalyvaudami kūrybinėse veiklose.
  5. Atsakomybę: sužinodami, kaip padėti gyvūnams žiemą.

 

Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja-metodininkė Jurgita Kučinskienė