Vasario mėnesį ikimokyklinės „Kiškučių“ grupės ugdytiniai leidosi į smagią ir pažintinę kelionę po skirtingas profesijas. Šis mėnuo buvo skirtas susipažinimui su įvairių sričių specialistais: kūno kultūros mokytoja, aktore, nekilnojamojo turto agente, policininku bei medkirčiu-arboristu. Per šiuos susitikimus vaikai sužinojo, kuo skiriasi šios profesijos, praktiškai išbandė įvairias veiklas, ugdė svarbius gebėjimus bei atliko STEAM eksperimentus. Į veiklas aktyviai įsijungė tėčiai, mamos bei seneliai kartu dalyvaudami užduotyse ir dalindamiesi savo patirtimi. Netgi patys tėveliai laukė ateinančios dienos pristatymų, nes buvo įdomu ne tik vaikams, bet ir jiems patiems. Kiekvienas profesijos atstovas pristatė savo darbo įrankius, supažindino su jų naudojimu ir leido vaikams juos išbandyti.
Kiekviena profesija suteikė vaikams galimybę lavinti skirtingus įgūdžius: kūno kultūros mokytoja skatino fizinį aktyvumą ir koordinaciją per smagius sportinius žaidimus bei užduotis; aktorė atvėrė duris į kūrybiškumo pasaulį – vaikai mokėsi mimikos, emocijų išraiškos ir netgi dalyvavo spektaklyje; nekilnojamojo turto agentė supažindino su skirtingais pastatų tipais ir padėjo vaikams lavinti bendravimo įgūdžius per simbolinius „derybų“ žaidimus; policininkas mokė vaikus apie saugumą, drausmę ir atsakomybę, taip pat parodė, kaip atpažinti pavojingas situacijas; medkirtys-arboristas supažindino su medžių priežiūros svarba, ekologija bei tvarumu.
Kad mokymasis būtų dar įdomesnis, vaikai atliko įvairias STEAM (mokslas, technologijos, inžinerija, menas ir matematika) užduotis. Sporto eksperimentai: matavo savo šuolio aukštį, skaičiavo pulsą po fizinio aktyvumo.
Teatro menas: kūrė emocijų kaukes ir bandė perteikti skirtingas nuotaikas be žodžių.
Statybos ir architektūra: iš konstruktorių bei perdirbtų medžiagų statė savo „svajonių namus“.
Tyrimas su pirštų atspaudais: kaip tikri mažieji tyrėjai, vaikai susipažino su kriminalistika.
Gamtosauga ir ekologija: sužinojo apie medžių reikšmę ekosistemai, apie gamtosaugą.
Šios veiklos skatino ugdytinių kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius, bendradarbiavimą ir smalsumą. „Kiškučių“ grupės vaikai aktyviai domėjosi skirtingomis profesijomis ir galėjo iš arti pamatyti, kaip įvairūs darbai prisideda prie visuomenės gerovės.
Tokios edukacinės patirtys padeda išplėsti vaikų žinias, formuoti jų supratimą apie darbo pasaulį, skatina atrasti savo pomėgius ir ateities svajones. Vasaris „Kiškučių“ grupėje buvo kupinas įspūdžių ir tikslingo ugdymosi!
Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja-metodininkė Jurgita Kučinskienė