STEAM projektas „Voveriukai“ grupėje „Bulvė kalbina buroką“

Rugsėjo paskutinėmis savaitėmis ikimokyklinės „Voveriukų“ grupės ugdytiniai dalyvavo įvairiose STEAM veiklose, skirtose rudens gėrybių pažinimui.

Vaikai atsinešė į grupę pačių įvairiausių vaisių, daržovių ir juos tyrinėjo: apžiūrėjo ir įvardino jų formas, spalvas, dydžius, rūšiavo, svėrė, lygino tarpusavyje. Ugdytiniams smalsumą žadino užduotis „Kelių obuolių yra vaiko ūgis?“, eksperimentuodami su vandeniu vaikai įsitikino, kurie vaisiai ir daržovės skęsta, kurie plaukia, aptarė pastebėjimus ir išvadas.

Kartu su mokytoja ugdytiniai pjovė vaisius bei daržoves pusiau, skaičiavo, tyrinėjo sėklas, pastebėjo jų skirtumus. Ugdytiniai smalsiai ragavo, uostė, lietė rudens gėrybes, aptarė jų skonį, kvapą, spalvą ir tekstūrą.

Veikloje „Sveikų užkandžių lėkštelė“, ugdytiniai prisiminė ir aptarė, kodėl svarbu kasdien valgyti daržoves ir vaisius. Visi kartu mokėsi pasigaminti sveikuolišką ir linksmą užkandį lėkštėje.

„Voveriukai“ lankėsi „Dexterių ūkyje“, kur „Moliūgų kiemo“ edukacijose susipažino, kur ir kaip auga moliūgai, kokių sąlygų reikia šioms daržovėms augti ir bręsti, lygino juos,  ragavo moliūgų blynus ir desertą, išbandė vikrumą moliūgų labirinte.

Veiklų metu buvo išnagrinėti šie STEAM kriterijai:

  • Tyrinėjimu grindžiamas gamtos ir tiksliųjų mokslų mokymas – vaikai patys tyrinėjo vaisius, daržoves, jų savybes, atliko bandymus su vandeniu.
  • Problemų sprendimu ir projektais grindžiamas mokymas – veikla „Kelių obuolių yra vaiko ūgis?“ skatino išbandyti, matuoti, spręsti užduotį praktiškai.
  • Dėmesys STEM temoms ir kompetencijoms – buvo akcentuotos gamtos pažinimo, matavimo, rūšiavimo, lyginimo, skaičiavimo kompetencijos.
  • Tarpdalykinis mokymas – veiklose integruota matematika (matavimai, skaičiavimas), gamtos mokslai (augalų tyrinėjimas), sveikos gyvensenos ugdymas.
  • STEM mokymo kontekstualizavimas – veiklos siejamos su kasdieniu vaikų gyvenimu (maistas, sveikata, ūkyje vykstanti edukacija).
  • Formuojamasis ugdomasis vertinimas – vaikai aptarė pastebėjimus, darė išvadas.
  • Personalizuotas vertinimas (dalinai) – kiekvieno vaiko patyrimai, pojūčiai (skonis, kvapas, tekstūra) buvo aptarti.
  • Aukštos kokybės mokymo priemonės – natūralios priemonės (vaisiai, daržovės, vanduo, įranga svėrimui ir pan.).
  • Su vietos bendruomenėmis – bendradarbiavimas su vietos ūkio edukatoriais apsilankant „Dexterių ūkyje“ .

 

Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos

Ramunė Gaidelionienė ir Ramunė Žičkevičienė