TYRINĖJIMO VEIKLA „LINKSMIEJI SKAIČIAI“

Veiklos tikslas – ugdyti vaikų kūrybiškumo kompetenciją, skatinti vaikų fantaziją, formuoti aukštesnę savivertę ir savigarbą, suteikti ugdytiniams atradimo džiaugsmą meninėje veikloje. Lavinti smulkiąją motoriką, ugdyti vaikų norą tyrinėti ir eksperimentuoti.

Ikimokyklinės „Kiškučių“ grupės ugdytiniai, plėtodami savaitės temą „Linksmieji skaičiai“, skaičiavo daiktus esančius grupėje: LEGO kaladėles, konstruktoriaus dalis, kriaukleles, akmenukus, lygino juos pagal kiekį daugiau – mažiau. Lygino daiktus naudodami atitinkamas skaičių korteles. Mūsų mažieji tyrinėtojai bandė skaičiukų ieškoti pasislėpusių po smėliu ar sniegu kastuvėlių ir šepetėlių pagalba, juos pavadino, užrašė ir lygino. Šviesos stalo pagalba, naudodami vizualines skaičių korteles, lavino smulkiąją motoriką piešdami skaičius ant kruopų, smėlio ir sniego. Pagal skaičių seką piešė, rašė skaičius nuo 1 iki 10 ir juos vaizdžiai išpuošė naudodami įvairias piešimo technikas. Į skaičių mokymą įtraukėme ir IT: naudodami įvairias mokomąsias programėles ugdytiniai mokėsi rašyti, grupuoti skaičius pagal spalvą ir dydį. Matuodami savo draugų ir mokytojų ūgį delniukais ir pėdutėm užrašė rezultatus, juos aptarė ir lygino.

Pasiūlius pažaisti su vandeniu ir skaičiais, ugdytiniai tyrinėjo ir vandens savybes: skystas, kietas, šaltas, slidus, šiurkštus, aiškinosi kokioje temperatūroje užšąla, atitirpsta ledas. Auklėtinai pjaustė pasiūlytą vaisių ar daržovių kiekį, šaldė juos lede, stebėjo ir užrašė užšalimo temperatūrą, savo kūrybos darbus pakabino kieme paukšteliams lesti.

Vaikai džiugiai žaidė su skaičių žaidimais, skaičių raštais ir pačiu skaičiavimu. Norint pasiekti rezultatų, vaikams reikėjo atlikti tam tikrus pasiruošimo veiklai žingsnius, kas paskatino vaikus labiau pasitikėti savo jėgomis, ugdėsi jų atidumas ir susikaupimas. Ugdytiniai lavino gebėjimus gamtamoksliniuose stebėjimuose ir tyrinėjimuose. Tyrinėdami, praplėtė žodyną naujais būdvardžiais, apibūdinančiais vandens, ledo ir sniego savybes.

 

Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja – metodininkė Jurgita Kučinskienė