UGDOMOJI VEIKLA „NAMINIAI GYVŪNAI“

Ikimokyklinėje „Skruzdėliukų“ (3m.) grupėje ugdomojoje veikloje „Naminiai gyvūnai“ susipažinome, diskutavome apie naminius gyvūnus, paukščius ir augintinius.

Ugdytiniai namuose su šeimos nariais iš antrinių žaliavų, audinio, popieriaus kūrė paršelius. Grupėje vaikai pasakojo apie savo paršiukus, dalinosi įspūdžiais apie kūrybinį procesą, visi drauge kūrėme fermą. Pirmiausia, įrengėme „Paršelių SPA“. Iš krakmolo, vandens ir kakavos pagaminome „purvą“. Vaikai dėdami krakmolą ir kakavą skaičiavo, kiek šaukštelių įdėjo, maišė. Vėliau tam paruoštus  guminius paršelius „paleidome“ į paruoštą „purvą“. Kai jie „išsivoliojo“ purve, su kempinėlėmis ir vandeniu nuprausėme, „suguldėme“ išdžiūti. Kiti paršiukai „laukė“ prie šviesos stalo – surūšiuoti geometrines figūras pagal formą, nurodytą ant paršelio pilvuko.

Iš dėžės ir kartono pagaminome karvę. Visi kartu konstravome, klijavome, dažėme, pakabinome varpelį. Užsidėję skrybėlę, vaikai tapo tikrais ūkininkais ir nutarė pamelžti karvutę. Buvo daug juoko. Nes ne visada „pienelis“ pataikydavo į kibirėlį. Apsitaškė vaikučiai „pieneliu“ ir veiduką, ir drabužėlius. Karvytę „šėrėme“ šieneliu.

Vištidėje apgyvendinome vištas su viščiukais. Viščiukus vaikai sukūrė iš popieriaus. Patys kirpo ir klijavo. Kad būtų smagiau, ridenome kiaušinius ir atlikome keletą eksperimentų. Pirmiausia, bandėme išsiaiškinti, kuris kiaušinis virtas, o kuris – ne. Greitai besisukantis kiaušinis buvo virtas. O tas, kuris buvo „vangus“ ir nenorėjo suktis, buvo nevirtas. Nevirtą kiaušinį įdėjome į stiklinę ir užpylėme actu. Taip atlikome antrą bandymą „Kur pradingo kiaušinio lukštas?“. Kasdien stebėjome, kas vyksta. Pirmiausia kiaušinis ir stiklinės sienelės pasidengė mažais burbuliukais. Laukėme, kas bus toliau. Po keleto dienų lukštas pradėjo minkštėti, kol galiausiai visas tapo minkštas. Išėmę kiaušinį iš acto pamatėme, kad minkštą lukštą galima lengvai atskirti nuo trynio.

STEAM kampelis kasdien pasipildydavo vis naujais naminiais gyvūnais ir naminiais paukščiais. Vaikai kasdien statė namelius, aptvarus, imitavo gyvūnų balsus, rūšiavo gyvūnus pagal spalvas ir pagal rūšį. Vieną dieną grupėje sulaukėme pūkuoto svečio – tikros jūrų kiaulytės. Aptarėme, kokios spalvos yra augintinis, išsiaiškinome, ar jis – švelnus ar šiurkštus, sužinojome, ką jis mėgsta ėsti ir gerti.

Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Virginija Jotautienė