Su raidėmis mes susiduriame kiekvieną dieną ir suvokiame jų svarbą mūsų gyvenime. Ar visame pasaulyje jos vienodos? Kaip kalba kurtieji? O kaip skaito neregiai? Kokia mamos raidė? O katės?
Logopedės Rasa ir Rūta kartu su grupių mokytojom vykdė projekto „Nuo raidelės prie žodelio“ veiklas, kurių metu vaikai ne tik pažino rašto ir kalbos istoriją, bet ir ugdėsi svarbius įgūdžius, reikalingus kalbos ir skaitymo plėtojimui. Priešmokyklinukams patiko tyrinėti ir patiems kurti hieroglifus, piktogramas molinėse lentelėse, bandyti papasakoti, ką jie atvaizdavo. Morzės abėcėle jiems pavyko išbelsti tarptautinį pagalbos žodį SOS, savo vardo raidę parodyti kurčiųjų gestu. Brailio raštu parašytą žodį „LABAS“ bandė perskaityti naudodamiesi lytėjimo pojūčiu. Garsinės analizės ir sintezės įgūdžius įtvirtino užkoduodami savo vardus paveikslėliais bei žodžiais, kurdami raides, žaisdami įvairius kalbinius žaidimus. Vaikai pasigamino abėcėlę dėlionę, kurią, išėję į mokyklą, galės palikti mažiesiems sesėms ir broliams. Jaunesnieji projekto dalyviai miklino pirštukus ir išradingai plėtojo kūrybinius sumanymus veiklose „Mano vardo raidė“, „Linksmoji abėcėlė“, „Kas gyvena raidėje?“, „Pasakų knygelė“. Vaikai susidomėję atliko globalaus skaitymo užduotis – surasti užrašytus žodžius, įsidėmėti grafinį jų vaizdą, atpažinti žinomas raides. Remiantis šiuo metodu skaityti pradedame tarsi „atvirkščiai“: nuo žodžių atpažinimo ir priskyrimo konkrečiam paveikslėliui iki raidžių, iš kurių surenkame žodžius, jungimo.
Vaikų susidomėjimas, įsitraukimas į veiklas, padėjo vaikams ne tik įgyti raštingumo įgūdžių, bet ir pagerino bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžius bei pažintinius gebėjimus. Mokytojai ir jų padėjėjai, logopedai kartu dalinosi patirtimi, idėjomis, kaip padėti vaikams geriau pažinti raides bei suformuoti vaikų ankstyvojo skaitymo įgūdžius.
Parengė logopedė-metodininkė Rūta Ordienė