Tvarumas – šiuo metu vis dažniau girdima sąvoka. Kas tai yra pabandė išsiaiškinti ir lopšelio-darželio „Vyturėlis“ priešmokyklinio ugdymo ugdytiniai.
Sausio antrąją savaitę, grupės „Vyturiukai“ ugdytiniai su mokytoja iš pačių surinktų antrinių žaliavų konstravo rogutes ir snaiges, diskutavo, aiškinosi, kad tvarumas tai ilgalaikis procesas, siekiant pasiekti ilgalaikį gerovės ir vystymosi lygį, panaudojant įvairias jau sukurtas, panaudotas priemones bei daiktus, diskutavo apie atliekų mažinimo kiekį, taupų energijos vartojimą. Aptarė dabartinius gamtos reiškinius, sąvokas: šalna, sniegas, šlapdriba, šerkšnas, pustymas, plikšala, ledas. Susiskirstę į grupes, bendradarbiaudami bei tardamiesi tarpusavyje atliko STEAM užduotį. Konstruodami vaikai ugdėsi kūrybiškumo kompetenciją, kritinį mąstymą, planavo ir aptarė sumanymus, pasirinko reikiamas priemones. Bendraudami gebėjo sukaupti dėmesį, ugdėsi gebėjimą išgirsti draugų ir suaugusiųjų nuomonę bei išsakyti savo, suprasti kitus. Klausinėdami, dalindamiesi sumanymais, žiniomis įgyvendino idėjas, interpretavo, modeliavo, fantazavo. Ugdydamiesi matematinius gebėjimus, surinktose antrinėse žaliavose atpažino geometrines figūras: apskritimą, kvadratą, stačiakampį, trikampį, kubą, rutulį. Figūras apibūdino, palygino, grupavo, veikloje taikė pačių pasirinktus ar pasiūlytus situacijų sprendimo būdus, dalinosi įspūdžiais apie veiklos eigą, rezultatus, atradimus. Eksponuodami pagamintus darbus pristatė juos kitų grupių draugams, tėvams, mokytojams.
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Sandra Milašauskienė