Projektas „Aš ir tu draugaukime kartu“

Tarptautinė draugo diena – puiki proga prisiminti draugystės reikšmę ir kartu praleisti smagų laiką. Šiemet vaikai ją minėjo ypatingai kūrybingai, į veiklą įtraukdami vieni kitus ir tėvus. Lapkričio 25-29 dienomis „Kiškučių“, „Stirniukų“, „Ežiukų“ ir „Voveriukų“ grupėse vyko projektas „Aš ir tu draugaukime kartu“, skirtas tarptautinei draugo dienai paminėti.

Draugystės savaitė prasidėjo nuo smagios ir simbolinės veiklos – draugystės apyrankių pynimo. Kiekvienas vaikas apyrankes pynė iš pasirinktų medžiagų (karoliukų, šiaudelių, vielučių ar makaronų), skirtingų spalvų, kurių daugelis, atspindėjo jų draugų asmenines savybes ar jų jausmus. Dauguma dovanotas apyrankes iškart užrišo draugams ant riešų, taip parodydami savo nuoširdų dėkingumą ir prisirišimą, norą draugauti.

Kita veikla buvo skirta meniniams gebėjimams atskleisti. Vaikai piešė draugų portretus – kai kurie linksmose, kai kurie netikėtose situacijose, o kartu šypsojosi ir juokėsi. Be to, visi sukūrė bendrą piešinį, kuriame atsispindėjo jų draugystės istorijos: žaidimų aikštelė, bendri nuotykiai, kartu mėgstami žaidimai ir svajonės.

Projekto metu netrūko ir prasmingų diskusijų apie tai, ką reiškia būti geru draugu. Vaikai pasidalijo savo mintimis, aptarė, kaip jie padeda vieni kitiems, kaip sprendžia nesutarimus ir kokias savybes labiausiai vertina drauguose.

Žinoma, ši savaitė nebūtų buvusi pilna be žaidimų. Komandiniai žaidimai ir užduotys padėjo sustiprinti vaikų tarpusavio ryšius.

Tarptautinės draugo dienos projekte vaikai ugdėsi įgūdžius, kurie prisidėjo  prie jų asmeninio tobulėjimo, stiprino socialinius ryšius: bendravimo įgūdžiai lavėjo kalbant ir klausantis, diskutuojant, sprendžiant įvairias pasiūlytas situacijas; kūrybiniai įgūdžiai lavėjo meninėse veiklose piešiant, veriant apyrankes, žaidžiant, kuriant knygeles; emocinis intelektas lavėjo diskutuojant, apibūdinant draugus, jų jausmus. Lavėjo  atsakomybės ir iniciatyvos jausmas užbaigiant pradėtus darbelius, ar imantis naujų veiklų. Tėvų ir vaikų bendradarbiavimas sustiprino šeimos ryšius.

Vaikai iš šio draugystės projekto išsinešė  pamokymų, emocijų ir prisiminimų, kurie ilgai liks jų širdyse. Vaikai dar geriau pažino savo draugus ir sustiprino  tarpusavio ryšius. Bendra veikla ir bendri tikslai suteikė galimybę pajusti, kad draugystė yra ne tik smagi, bet ir prasminga. Sustiprėjo tarpusavio ryšiai. Veiklos metu patirtos džiaugsmo akimirkos, juokas ir bendrystės jausmas padarė šventę. Dovanojamos apyrankės, portretai ir bendri piešiniai, sukurtos knygelės leido vaikams pajusti, kaip smagu džiuginti kitus. Diskusijų metu vaikai suvokė, kad draugystė reikalauja atsidavimo, supratimo ir atjautos. Jie išsinešė pamoką, kad draugas – tai žmogus, kuris palaiko, išklauso ir dalijasi džiaugsmu bei sunkumais.

Projektas padėjo suprasti, kaip svarbu gerbti kitų nuomonę, išklausyti ir dirbti, kad pasiekti bendrą tikslą. Diskusijų metu vaikai mokėsi kalbėti apie iškilusius nesutarimus ir jų sprendimus.

Bendra veikla su draugais ir tėvais padėjo vaikams suprasti, kaip smagu dalytis laiku, kūryba ir emocijomis. Šis projektas įkvėpė juos būti dėmesingesniais ir draugiškais. Vaikai išsinešė ne tik rankų darbo apyrankes ar bendrus piešinius, bet ir šiltus prisiminimus apie laiką, praleistą kartu, bei pamokas, kurios įkvėps juos puoselėti draugystę kiekvieną dieną.

 

Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja-metodininkė Jurgita Kučinskienė