Vasario 24–28 dienomis priešmokyklinėje „Pelėdžiukų“ grupėje vyko projektas „Ką mes žinome apie pinigus?“. Tikslas – supažindinti vaikus su pinigų įvairove, kitų šalių pinigais, išsiaiškinti, kaip keitėsi pinigai nuo kriauklių iki banko kortelių. Ugdytiniai įsisavino sąvoką, jog pinigų gavimas priklauso nuo darbo ir atlyginimo, o taupymas yra svarbi finansinio raštingumo dalis. Vaikai dalijosi savo taupymo patirtimi, aptarė taupyklių įvairovę ir piniginių funkcionalumą. Jie įtvirtino žinias apie banknotus ir centus, mokėsi skaičiuoti ir suprasti pinigų santykius (pvz., dešimt centų kart dešimt sudaro eurą). Praktinės veiklos apėmė pinigų skaičiavimo, grupavimo užduotis, popierinių piniginių gamybą ir vaidmeninius žaidimus „parduotuvėje“. Diskusijos metu nagrinėjant finansinius aspektus, buvo iškelta hipotezė apie monetos vaizdo pasikeitimą uždėjus popieriaus lapą ir nuspalvinus pieštuku. Vaikai spėjo, kad moneta atrodys kaip paplotėlis ar blynas, išlaikydama apvalią formą, gal turės bangeles. Eksperimento rezultatai juos nustebino, monetos kopija atsispaudusi popieriaus lape, vaikai ketino parodyti tėvams šį, jų žodžiais sakant, „stebuklą“. Paklausti, ko negalima nusipirkti už pinigus, vaikai įvardijo šeimą, tėvus, draugus, jausmus ir draugystę, suprasdami, kad ne viskas yra parduodama.
Ugdytiniai lankėsi Lietuvos banko Pinigų muziejuje Kaune. Vaikams įdomiai ir suprantamai pasakojama apie tai, kas yra pinigai, iš kur jie atsirado, kaip jie keitėsi, kaip atrodo ir kaip naudojami šiandien. Apžiūrėjo įvairių šalių banknotus ir monetas, kasos aparatus bei pinigų skaičiavimo įrenginius. Tai pat buvo pristatyti gintarai, kriauklės, ilgi lietuviški pinigai, talonai, litai ir eurai. Sužinojo apie apie pirmųjų sidabrinių pinigų vertę, leidusią įsigyti net karvę ar arklį. Ugdytinių žinios apie pinigus buvo papildytos ir praplėstos.
Šios savaitės projektas buvo sėkmingai užbaigtas edukacine veikla vietinėje parduotuvėje „Alvija“, kur ugdytiniai galėjo įtvirtinti savo žinias praktiškai. Veiklos metu jie tobulino tinkamo elgesio parduotuvėje, mandagaus bendravimo su pardavėja ir prekių pasirinkimo įgūdžius, lavino kritinį mąstymą bei problemų sprendimo gebėjimus, turėdami 1 euro biudžetą ir mokėsi skaičiuoti grąžą, mandagiai kreiptis ir dėkoti pardavėjai už įsigytas prekes. Dėkojame UAB „Alvija“ parduotuvei už bendradarbiavimą, pagalbą, kantrybę apsiperkant mažiesiems pirkėjams.
Straipsnį parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja Eglė Šidlauskė