Ar tu barsi, ar tu šauksi – snaigės niekaip nepagausi.
Ant delniuko ji ištirpsta, lašeliu vandens pavirsta.
O ant žemės – ji jau niekas.
Ji ne snaigė jau, o sniegas.
Paskutinę žiemos savaitę ikimokyklinėse ,,Bitučių“, ,,Boružiukų“ ir ,,Svirpliukų“ ugdymo grupėse vyko STEAM projektas ,,Lik sveika, žiemuže“, kurio tikslas – taikant STEAM metodą skatinti ugdytinius tapti mažaisiais tyrinėtojais, stebėtojais, atradėjais, suteikti žinių ir gerų emocijų.
Ugdytiniai eksperimentuodami, tyrinėdami, žaisdami susipažino su sniego, ledo savybėmis. Sužinojo, įsitikino, kad ledas ir sniegas kambario temperatūroje ištirpsta. Eksperimentų pagalba išsiaiškino, kad karštame vandenyje ar apibarstytas druska ledas daug greičiau ištirpsta nei įprastoje kambario temperatūroje.
Atliko linksmą eksperimentą ,,Ledo žvejyba“: vaikai pincetais patalpino ledo gabaliukus į vandenį, ant ledo gabaliukų dėjo siūlą ir mėgino traukti ledą iš indo, ledo ištraukti nepavyko. Tada ant ledo gabaliukų barstė druską, po keleto sekundžių traukė už siūlo ir ištraukė ledą: druska prišaldė siūlą prie ledo, nes turi tokią savybę greit tirpdyti ledą, o ledas sušaldo siūlą.
Iš spalvoto ledo kubelių bandė pastatyti bokštus, sužinojo, kad ledas slidus, reikia daug pastangų, kad pavyktų.
Sužinojo, kad iš krakmolo ir aliejaus grupėje galima pasigaminti dirbtinio sniego, su kuriuo taip pat smagu žaisti, kurti, statyti, kaip su tikru kieme.
Išbandė naujus dailės būdus: piešė vandeniniais dažais ant druskos, spalvino sniegą, piešė spalvotais ledo gabaliukais.
Veiklos padėjo vaikams į įprastus dalykus pažvelgti kitaip: lavino fantaziją ir kūrybinį mąstymą, skatino tyrinėti, atrasti, kurti, turimas žinias patikrinti praktiškai. Pasakodami, atsakinėdami į klausimus sužinojo naujų žodžių, turtino kalbos žodyną.
Parengė ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Violeta Požerskienė