Veikla su ugdytinių tėvais priešmokyklinėje „Pelėdžiukų“ grupėje

Šv. Velykos, Kristaus prisikėlimas – seniausia ir svarbiausia krikščionių šventė. Šioje šventėje krikščioniškieji elementai susilieja su senosiomis liaudies tradicijomis, su augmenijos prisikėlimu. Šiais laikais šv. Velykos minimos marginant kiaušinius, žaidžiant Velykinius žaidimus, ruošiant ir mėgaujantis Velykų patiekalais.

Raudondvario lopšelyje-darželyje „Vyturėlis“ priešmokyklinėje „Pelėdžiukų“ grupėje vyko STEAM rytmetis su tėvais „ Atrieda šv. Velykų margutis su draugais „Oliziukais“, kurio tikslas – įtraukti vaikus ir jų tėvelius į aktyvią kūrybinę veiklą taikant STEAM metodą ir puoselėjant šv. Velykų tradicijas. Ugdytiniai, bendraudami ir bendradarbiaudami su tėvais, dalyvavo kūrybinėse veiklose marginant ir kuriant velykinius kiaušinius, gaminant „Oliziukus“. Išbandė keletą marginimo būdų: dažymą skutimosi putomis, servetėlėmis ir dažais lašinant pipete, ryžiais supiltais maišeliuose su dažais, įvairias meninės raiškos priemones ir naujus dailės technikos būdus. Ugdytinio Mykolo mama pristatė ir parodė kiaušininių marginimo būdą vašku, kurį išbandė ir vaikai. Numarginę kiaušinius kūrė bendrą STEAM margutį iš įvairių gamtinių priemonių.

Eksperimentų metu tyrinėjo kiaušinio savybes: kiaušinis skęsta – neskęsta (gėlame vandenyje kiaušinis nugrimzta ant dugno, induose su druska – plūduriuoja), sukasi – nesisuka (virtas kiaušinis sukasi labai greitai, virtas sukasi, bet lėtai). Atliko eksperimentą „Dantukai“ ir stebėjo gautus rezultatus: visi kiaušiniai buvo nusidažę gelsva ir ruda spalva. Vaikai mėgino juos nuvalyti dantų pasta ir jiems pavyko – kiaušiniai vėl tapo balti, bet ne visi, kiti tik pašviesėjo. Išvada: kad dantukai būtų sveiki reikia gerti tik vandenį arba nesaldintas arbatas. Eksperimentas „Kiaušinis ir skysčiai“. Į vieną indelį įpylė vandens, į kitą acto. Į abu indelius įdėjo kiaušinius, laikė 1 parą. Po paros traukė kiaušinį iš vandens, žiūrėjo, kas atsitiko, ar jis pakito? Jam nieko nenutiko. Tada ėmė kiaušinį iš acto, žiūrėjo, kas atsitiko. Kiaušinis neteko lukšto, tapo permatomas, guminis. Kiaušinio lukštas sudarytas iš kalcio (kieta medžiaga, kaip ir vaikų dantukai). Išvada – actas suardė kiaušinio lukštą, nes acte yra daug rūgšties (rūgštus).

Rytmečio paskutinėje veikloje ugdytiniai kūrė „Oliziukus“ ir sugalvojo jiems vardus (Kelmas, Rokas, Rožytė, Spyglius, Semis ir kt.). Aptarė „Oliziuko“ priežiūrą parsinešus į namus: įstatyti į dubenėlį ar padėti ant lėkštutės, kasdien jo viršugalvį apipurkšti vandeniu ir laukti pasirodančių žolės daigelių – plaukų.

Ugdytiniai ugdė ir plėtė estetinio suvokimo, kritinio mąstymo, bendradarbiavimo, inžinerinio, emocijų suvokimo ir raiškos įgūdžius atlikdami įvairias kūrybines veiklas taikant STEAM metodą ir perteikiant Velykų šventės tradicijas. Vaikai įtvirtino savo įgytas žinias kurdami, konstruodami, eksperimentuodami, patobulino pažinimo kompetenciją per STEAM, kuriant šv. Velykų simbolį – margutį. Aktyvus tėvų įsitraukimas į šventinį rytmetį ir dalyvavimas veiklose teigiamai veikia vaikų savivertę ir skatina daugiau pasitikėti savimi, suteikia drąsos. Bendros veiklos ir užsiėmimai suartina pedagogus su tėvais, tėvai noriai bendrauja tarpusavyje, vaikai mato pozityvų bendradarbiavimo pavyzdį ir taip mokosi džiaugtis buvimu kartu, vysto ir ugdo socialinį jausmą.

 

 

Straipsnį parengė priešmokyklinio ugdymo mokytojos Eglė Šidlauskė ir Kamailė Zigmantaitė