„Žiemos linksmybės su STEAM“

Taikant STEAM metodą, eksperimentuodami vaikai ugdosi praktinius gebėjimus, mokosi bendradarbiauti ir suprasti pasaulio dėsnius. Žiemos laikotarpis yra puikus metas integruoti STEAM į vaikų ugdymo procesą, nes gamtos pokyčiai suteikia daug galimybių stebėti, tyrinėti ir kurti, įdomiai pažinti aplinką, suprasti sudėtingus gamtos dėsnius, aiškintis, kaip veikia pasaulis. STEAM veiklose ledo eksperimentai ar sniego struktūros tyrinėjimai padeda ugdytiniams atrasti šiuos atsakymus. Drauge statant sniego pilis ar konstruojant rogutes, ugdosi komandinio darbo įgūdžius, pasitelkiant kūrybines ir technologijomis papildytas veiklas, vaikai tyrinėja temperatūros pokyčius, vandens virsmus ir sniego struktūros ypatybes,  kuria žiemos dekoracijas, stato sniego skulptūras ar piešia sniege, pradeda geriau suprasti gamtos mokslus. Konstruojant žiemos tematikos objektus, vaikai mokosi planuoti, statyti ir spręsti problemas,  ugdosi inžinierinius įgūdžius.

Atlikdami ledo eksperimentus, tyrinėdami, kaip šaldomas ir tirpdomas vanduo, vanduo užšaldė vandenį su įvairiomis spalvomis ir gyvūnais, sukurdami spalvotus ledo blokus, vėliau vaikai  stebėjo, kaip druska veikia ledą. Ugdytiniai tyrinėjo snaiges, jų formas, sužinojo, kad visos snaigės yra skirtingos. Ugdytiniai naudodami sniegą, ledą, šakas ir kankorėžius kūrė žiemos paveikslus, atliko šilumos ir šalčio eksperimentus tyrinėdami, kaip greitai tirpsta sniegas esant skirtingai oro temperatūrai, kaip šaltis veikia įvairias medžiagas.

Žiemos linksmybės su STEAM – puikus būdas įdomiai mokytis, atpažinti, atrasti, aiškintis priežastis, analizuoti, kurti ir bendradarbiauti, patirti sėkmę! Leiskime ugdytiniams pajusti, kad mokslas ir menas – tai raktas į nuostabų pasaulį, kuriame kiekviena snaigė ar ledo gabaliukas slepia įdomias  paslaptis.

Straipsnį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja-metodininkė Jurgita Kučinskienė