ILGALAIKIS STEAM PROJEKTAS ,,AUGO ŽIRNIS IR PUPA“

STEAM ugdymo metodas taikomas gamtamoksliniam, technologiniam, inžineriniam, matematiniam ir meniniam ugdymuisi, informatinio mąstymo prielaidų plėtojimui.

STEAM ugdymas ikimokyklinio amžiaus vaikams paremtas natūraliu vaiko domėjimusi, kaip „veikia“ jį supantis pasaulis: bandymai, eksperimentai, tyrinėjimai – veikla, kuri patraukia vaikų dėmesį.

2023.04.24 – 2023.09.15 ikimokyklinio ugdymo ,,Žiogelių’’ ir ,,Drugelių” grupėse vyko ilgalaikis projektas ,,Augo žirnis ir pupa”. Projekto tikslas – taikant STEAM metodą skatinti domėjimąsi augalais ir jų panaudojimo galimybėmis kuriant sveiką edukacinių erdvių aplinką, ugdyti EKO sąmoningumą. Ugdytiniai, kurdami ,,Augalų dalys” plakatą, susipažino su pagrindinėmis augalo dalimis, atlikdami vandens apytakos rato eksperimentą sužinojo svarbiausias augalo dygimo ir augimo sąlygas. Improvizacinės pasakos ,,Pupa” metu, vaikai ugdėsi pažintinius, meninius, matematinius gebėjimus. Tyrinėjo pupas, jas skaičiavo, sėjo, stebėjo, kaip auga, matavo kuri pupa užaugo aukščiausia, paaugintus daigus išnešė į lauko lysvę. Ugdytiniai su džiaugsmu, su susidomėjimus pasigamino po „Oliziuką“. Kiekvienas vaikas rūpinosi savo „Oliziuku“, dubenyje juos maudė, laukė, kada išaugs „Oliziukams“ plaukai, tuomet kūrė šukuosenas, kirpo, rišo su plaukų gumelėmis. Gėrėjosi savo ir draugų „Oliziukais“. Ugdytiniai įgavo pasitikėjimo savimi, ugdėsi savarankiškumo, matavimo įgūdžius.

Šiltą ir saulėtą pavasario pavakarę į darželio kiemą rinkosi ugdytinių tėveliai, broliai, sesės popietei ,,Vazonų dekoravimas”. Jaukiai įsitaisę į įruoštas kūrybines dirbtuvėles, visi drauge ėmėmės darbo ir senus molinius vazonėlius prikėlėme antram gyvenimui. Vazonėlius tapėme, puošėme lipdukais, karoliukais, mezginiais, siūlais. Visi gerėjomės savo, draugų vazonėliais, aptarėme, ką galime į juos pasėti. Vaikų klegesys, tėvelių juokas, geros emocijos širdyje paliko džiaugsmą.

Kitą rytą, kai vazonėliai buvo išdžiūvę, ugdytiniai pasirinktinai sėjo mėtas, čiobrelius, pipirmėtes, ridikus, sodino svogūnus. Taip pat ugdytiniai su seneliais ar tėveliais įvairius daigelius daigino namuose, jiems paūgėjus daigelius pasodino darželio lauko lysvėse. Ugdytiniai ugdėsi atsakomybės jausmą prižiūrėdami augalus grupės aplinkoje ir lauko lysvėse. Po ilgų vasaros atostogų sugrįžę į darželį, nuėmėme užaugintą derlių: moliūgėlį, morkas, agurkus, burokėlį, braškes, mėtas. Vieni vaikai plovė daržoves, kiti tvarkė lysvę. Po darbų įsipatoginome darželio kieme ir mynėme mįsles apie daržoves, tyrinėjome nuimtą derlių, įvardinom spalvas, didelis-mažas, ilgas-trumpas. Perpjovus pusiau žiūrėjome ar yra sėklytės, ar pasikeitė spalva, uostėme ir galiausiai pasigardžiuodami, pasimėgaudami suvalgėme.

 

Ikimokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Rūta Sapkauskienė