Vasario 27 d. – kovo 24 d. darželyje „Vyturėlis“ vyko ikimokyklinių „Ežiukų“ ir „Voveriukų“ grupių projektas „Kai užaugsiu, kuo aš būsiu?“, į kurį įsitraukė darželio darbuotojai, socialiniai partneriai ir didelė dalis ugdytinių tėvų.
Ugdytiniams buvo surengtos išvykos į Raudondvario dvaro muziejų, Kauno rajono visuomenės sveikatos biurą bei Raudondvario Švč. Kūdikėlio Jėzaus Teresės bažnyčią. Čia smalsuoliai susipažino su muziejininko, visuomenės sveikatos specialisto, restauratoriaus bei kunigo profesijomis, pareigomis. Maloniai visus pasitikęs kunigas Augustinas Paulauskas papasakojo apie kunigystę, aprodė visiems bažnyčią, netgi pakvietė vaikus užlipti „ant viškų“ ir pagroti vargonais.
Profesijų dienose entuziastingai dalyvavę ugdytinių tėvai pristatė daugybę įvairių, įdomių, svarbių darbų. Darželyje svečiavosi: chemikė, švenčių dekoratorė, marketingo specialistė, statybininkas, Zumba treniruočių trenerė bei grožio specialistė, advokatė, vienuolė, gydytoja, veterinarai, policininkai, santechnikas, kariškis, mokslininkė-biologė, restauratorius, fotografas, vandensaugos darbuotojai. Darželio virtuvės patalpose ugdytiniai sužinojo apie virėjo darbą, prisiminė sveikos mitybos principus, patys gaminosi sveikuolišką vaisių ir daržovių kokteilį, vaisių vėrinukus.
Projekto metu buvo dėmesys skirtas STEM temoms ir kompetencijoms. „Ežiukų“ ir „Voveriukų“ grupių ugdytiniai turėjo galimybę naudotis technologijomis ir įranga – susipažino su specialiais kiekvienam darbui reikalingais įrankiais bei prietaisais, fotografavo profesionaliu fotoaparatu, jungė vamzdžius, suko varžtus, stetoskopu klausėsi draugo širdies plakimo. Vyko tyrinėjimu grindžiamas gamtos ir tiksliųjų mokslų mokymas – atliko cheminius eksperimentus, patys tyrinėjo naudodami tikrą mokslininko mikroskopą. Gamino atvirukus, pasimatavo kareivišką dujokaukę bei policininko neperšaunamą liemenę, statė palapinę, šoko Zumbos ritmu, kūrė žaislų reklamą, mokėsi suteikti pirmąją pagalbą.
Vaikams smagu ir svarbu, kai profesiją pristato jo mama ar tėtis, todėl džiaugiamės, kad į projektą aktyviai įsitraukė tėvai (globėjai) ir kad vaikai galėjo prisiliesti, išgirsti, susipažinti su tiek daug skirtingų profesijų, sužinoti jų paskirtį, naudą žmonėms ir aplinkai.
Projektas padėjo ugdytiniams geriau pažinti save kaip asmenybę, pagalvoti, o kuo gi jis yra ypatingas, pasvajoti, kuo norėtų būti užaugęs. Būsimieji policininkai, gydytojai… pradėjo drąsiau pasakoti apie svajones, dalytis mintimis, svarstyti, diskutuoti, kas jiems patinka arba ko jie nemėgsta.
„Ežiukų“ ir „Voveriukų“ mintys apie svajonių profesijas:
Nida: „Norėčiau būti advokatė kaip mama. O kai atsibos – būsiu vienuolė, kaip teta.”
Armandas: „Būsiu santechnikas ir turėsiu pilną lagaminą varžtų, grąžtų”.
Martyna: „Aš norėčiau būti policininkė ir gaudyti vagis”.
Saulė: „Kai užaugsiu būti gydytoja ir gydysiu vaikus. Bet mokėsiu ir šuniuką pagydyti”.
Nojus: „Aš tai būsiu policininkas. Važinėsiu su mašina, turėsiu ginklą, gaudysiu negerus dėdes”.
Neblėstančios šypsenos, susidomėjimo kupinos akys viso projekto metu buvo didžiausias įrodymas, kad projektas puikiai pavyko!
Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ramunė Gaidelionienė ir Kristina Drumstė.