STEM METODO TAIKYMAS MENINIO UGDYMO VEIKLOJE

Priešmokyklinio ugdymo grupės „Pelėdžiukai“ ugdytiniai meninio ugdymo veikloje panaudojo matematikos, inžinerijos ir muzikos žinias kartu su meninio ugdymo mokytoja – metodininke Marina gamindami muzikos instrumentą Kazoo.

Kazoo nacionalinis Afrikos, Azijos, Europos šalių muzikos instrumentas. Jis buvo naudojamas užmaskuoti balsą arba pamėgdžioti gyvūnų balsus. Anglijos ir Prancūzijos dvaruose šiuo instrumentu grojo greta profesionalių muzikos instrumentų. Operoje „Princesė Turandot“ orkestras pasidėjo smuikus ir pagrojo Kazoo instrumentu, kuris buvo pagamintas iš šukų ir popieriaus, kas labai nustebino žiūrovus. Norint išgauti garsą reikia niūniuoti, pūsti arba dainuoti į Kazoo.

Pasiklausę Kzoo grojimo įrašo, ugdytiniai susidomėjo skleidžiamu garsu ir nutarė pabandyti pasigaminti instrumentą.

Gamybos procese ugdytiniai panaudojo medinius pagaliukus, šiaudelius, popierių, gumutes, liniuotes, medines menteles, žirkles. Gamindami instrumentą aptarė, iš ko jis gaminamas, išmatavo jo detales, iškirpo iš popieriaus instrumento „liežuvėlį“, sujungė dalis gumute ir jas išmatavo, įvardino ilgį centimetrais, užrašė.

Palygino, ar popierinė instrumento dalis tokia pati, kaip medinė ar ilgesnė? Įsitikino, kad visos instrumento dalys turi būti vienodo ilgio, kitaip nepavyko išgauti garso, instrumentas neveikė.

Dar vieną Kazoo instrumentą ugdytiniai pagamino panaudodami medines liniuotes, pasiklausė, palygino, kaip skamba garsas pučiant į Kazoo pagamintą iš liniuočių ir kaip skamba grojant Kazoo pagamintu iš medinių mentelių. Liniuotės garsą įvardijo, kaip čaižų, aštrų, iš mentelių – ramesnį, švelnesnį. Diskutavo, kodėl vieniems patinka švelnesnis, kitiems stipresnis garsai? Galbūt esant skirtingai nuotaikai renkamės skirtingų stiprumų garsus?

Grojant Kazoo, pūsdami stipriau ar švelniau, kurdami melodiją trumpam tekstui, improvizuodami balsu, ugdytiniai išreiškė savo emocijas, patyrė kūrybinį džiaugsmą veikdami kartu. Puikiai pavyko pritarti I. Šeduikienės kūriniui „Traukinukas“.

 

Parengė meninio ugdymo mokytoja – metodininkė Marina Kolesinskienė